membership benefits

Purolator-Logo

Sign up for Integrated Carriers

Freight and parcel solutions provider Purolator is inviting members of the Canadian Office Products Association (COPA) to sign up for Integrated Carriers, which will give them access to a streamlined shipping service.

With an Integrated Carriers account, COPA members can:

  • • Enter shipping details quickly and easily
  • • Get access to competitive rates and service options in an instant
  • • Select the service to meet your needs
  • • Get shipping labels and paperwork printed from your computer
  • • Track shipments and receive shipment notifications
  • • Retrieve documents like proof of delivery and invoices plus customize reporting
  • Additionally, COPA members will be able to get competitive customs brokers through CustomsQuote Brokerage Service, which are more economical than those of other leading providers like FedEx or UPS.
  • Click this link to get to know more about Integrated Carriers and to sign up for the program.
  • Meanwhile, check out these other services provided by Purolator:
  • • Purolator Express
  • If getting your shipment there by the end of the next business day is soon enough, choose Purolator Express service. Guaranteed* delivery by end of the day or the next business day.
  • • Purolator Ground
  • When getting your shipment to its destination at a specific time is not required, you can choose Purolator Ground service. Delivery will be by end of the day in two or more business days, depending on your destination.
  • • Purolator Freight Services

Purolator Freight provides the same world-class services for LTL shipments that you have to come to rely on from Purolator for package delivery. No matter how sophisticated your LTL needs are, you can rely on Purolator Freight to make them easy to manage. Purolator Freight services provide delivery from most points in Canada to most points in Canada by end of the day on the scheduled delivery day specified by Purolator.
To know more about Purolator, visit its website or go to this page

Inscrivez-vous au programme Integrated Carriers

Purolator, fournisseur de solutions de fret et de colis, invite les membres de l’Association canadienne de produits Office (COPA) à s’inscrire au programme Integrated Carriers, ce qui leur donnera accès à un service d’expédition simplifié.
Avec un compte Integrated Carriers, les membres de la COPA peuvent :

  • • Saisir les détails d’expédition rapidement et facilement
  • • Avoir accès à des tarifs compétitifs et des options de service en un instant
  • • Sélectionner le service qui répondre à leurs besoins
  • • Obtenir l’impression d’étiquettes et de documents d’expédition à partir de leur ordinateur
  • • Faire le suivi d’envois et recevoir des avis d’expédition
  • • Récupérer les documents comme la preuve de livraison et les factures en plus de personnaliser les rapports
  • En outre, les membres de la COPA seront en mesure d’obtenir des courtiers en douane compétitifs par le biais de services de courtage CustomsQuote, qui sont plus économiques que ceux des autres grands fournisseurs comme FedEx ou UPS.
  • Cliquez sur ce lien pour en savoir plus sur Integrated Carriers et pour vous inscrire au programme.
  • En attendant, découvrez ces autres services fournis par Purolator :
  • • Purolator Express
  • Lorsque votre envoi doit être livré le jour ouvrable suivant même si c’est en fin de journée, choisissez le service Purolator Express. Livraison garantie* pour la fin de la journée le jour ouvrable suivant.
  • • Purolator routier
  • Lorsqu’il n’est pas nécessaire de faire livrer votre envoi à une heure précise, vous pouvez choisir le service Purolator Routier. Votre colis arrivera à bon port en deux jours ouvrables ou plus, selon la destination.
  • • Services Purolator Freight

Purolator Freight offre les mêmes services de classe mondiale pour les envois CP que celui auquel vous vous êtes habitué de Purolator pour la livraison de colis. Peu importe la complexité de vos besoins en CP, vous pouvez vous fier à Purolator Freight pour en faciliter la gestion. Purolator Freight offre des services de livraison à partir et à destination de la plupart des points au Canada pour la fin de la journée, selon un horaire établi par Purolator,
Pour en savoir plus sur Purolator, visitez son site Web ou allez sur cette page.

payworks_owler_20160907_054851_original

How Payworks can help you better manage your employees

Members of the Canadian Office Products Association (COPA) looking for cost-effective and results-oriented workforce management solutions need to look no further because Payworks is here to provide them with what they need.
Canadian-owned Payworks is a national leader in workforce management and is known for employing innovative cloud-based solutions for payroll, human resources, and employee time management.

What can Payworks do for you?

  • • Integrated online solutions increase payroll accuracy and reduce costly errors
  • • Dedicated onboarding specialists and client service representatives for a one-on-one service experience
  • • Choice of direct deposit or cheques
  • • Automatic government remittances
  • • No software to install or maintain
  • • Year-end tax filing/T4s
  • • Innovative and industry-leading year-end processing tools
  • • Electronic Records of Employment
  • • Seamless cloud-based integration
  • • Standard report library, plus ad hoc reporting
  • • Import/export capabilities
  • • 24/7 online access to employee pay info with Mobile Self Service
  • • Unlimited Payroll Previews
  • • Automated tax table updates
  • • Strict funds management policies and internal controls to ensure our clients can pay their employees with confidence

As a special offer, COPA members will receive exclusive rates in payroll run charge, per employee paid, per record of employment fee, and set-up fees.
To find out more about this offer, contact Payworks’ Davey Callan using 1.866.788.3500 or callan.davey@payworks.ca.

Comment Payworks peut vous aider à mieux gérer vos employés

Problèmes de gestion de la main-d’œuvre? Payworks est là pour vous aider
Les membres de l’Association canadienne de produits de bureau (COPA) qui recherchent des solutions de gestion de la main-d’œuvre axées sur les résultats et rentables n’ont plus besoin de chercher car Payworks est là pour leur fournir ce dont ils ont besoin.
Entreprise canadienne, Payworks est un chef de file national dans la gestion de la main-d’œuvre et est connu pour l’usage de solutions infonuagiques innovantes pour la paie, les ressources humaines et la gestion du temps des employés.

Qu’est-ce que Payworks peut faire pour vous?

  • • Les solutions intégrées en ligne augmentent la précision de la paie et réduisent les erreurs coûteuses
  • • Spécialistes dévoués à l’intégration et représentants du service à la clientèle pour une expérience de service individuel
  • • Choix de virement ou de chèques
  • • Remises gouvernementales automatiques
  • • Aucun logiciel à installer ou à maintenir
  • • Déclaration de fin d’année fiscale/T4
  • • Outils de traitement de fin d’année novatrice et de première qualité
  • • Relevés d’emploi électroniques
  • • Intégration infonuagique transparente
  • • Bibliothèque de rapports standard, ainsi que des rapports ad hoc
  • • Capacités d’importation/d’exportation
  • • Accès en ligne 24/7 aux données de la paie des employés avec le libre-service mobile
  • • Aperçus de la paie illimités
  • • Mises à jour automatisée de la table de retenue sur la paie
  • • Politiques de gestion des fonds rigoureuses et contrôles internes pour s’assurer que nos clients peuvent payer leurs employés en toute confiance

Comme offre spéciale, les membres de la COPA recevront des tarifs exclusifs pour les frais d’exécution de la paie, par employé rémunéré, par relevé d’emploi, et pour les frais de mise en place.
Pour en savoir plus sur cette offre, contactez Davey Callan de Payworks, au 1.866.788.3500 ou à callan.davey@payworks.ca.

riipen-768x455

Here’s how Riipen can help you with your business

COPA has secured a great opportunity for its members through a partnership with Riipen, which brings together businesses, students and educators in a unique and highly beneficial way.
Riipen is a technology platform that allows organizations to connect with top students and recent graduates from colleges and universities across North America.
Industry partners have used Riipen student collaborations to:

  • • Gain fresh insights on a challenge or opportunity an organization may not have the time or resources to tackle on their own
  • • Find and recruit top talent straight from the classroom
  • • Build brand awareness on campuses across North America (for both recruitment and marketing purposes)
  • • Play an active part in reshaping the future workforce of the world

Project-based learning is at the heart of who Riipen is and what they do. Born as a student project in 2013 at the University of Victoria, BC, Riipen was built on the idea that we can better society while simultaneously helping bridge the graduate skills gap by bringing our brightest minds together to learn, create and innovate.
Riipen’s mission is at the core of everything they do — empowering emerging talent to gain relevant skills and find the jobs they love.
How Much does it Cost?
Click here for the Industry Partners License Pricing. COPA members will be able to receive 20% off ANY license tier they select – this includes both yearly and semester plans. This promotion cannot be used in combination with other promotions.

While supplies last, Career Ready funding may also still be accessible to qualifying organizations and could potentially offer a larger discount percentage off your license tier. Please ask your Riipen connecting associate for details when you connect with them.

Premium: Regular price is $4,499/per year or $1,999/per semester

*Special price for COPA members $3,599/per year (plus GST) or $1599/semester (plus GST)

  • • Advanced tier perks
  • • Unlimited recruitment challenges and competitions
  • • Unlimited job postings
  • • Unlimited users
  • • Organization reports
  • • Project analytics
  • • Talent pool analytics

Advanced: Regular price is $2,499/per year or $999/per semester

*Special price for COPA members $1,999/per year (plus GST) or $799/per semester (plus GST)

  • • Unlimited in-class projects
  • • Access to project marketplace to collaborate with 140 schools
  • • Up to 3 recruitment challenges
  • • Up to 3 job postings
  • • Up to 1 competition
  • • Up to 3 users
  • • 1 private onboarding session

The Advanced package does not offer unlimited access to the system and restricts the number of experiences and users.
For more information, visit this link or book a meeting directly with Riipen using this link.

iStock-translate_544655584 (500 x 332)Members of the Canadian Office Products Association (COPA) are encouraged to take advantage of discounted translation services provided by VI Communications.

Special COPA Offer

If you have projects in need of French-English of English-French translations, then you can avail of this special offer, which will help you save up to $1,000. Projects should have at most 10,000 words.

To avail of the discount, email your project to info@vi-communications.com and mention “Special COPA Offer” in the subject line.

Special full-year discount rate

You can also take advantage of a 25% discount on VI Communications’ regular rate for a full year. To enjoy this perk, email your project to info@vi-communications.com and mention “Special COPA Rate” in the subject line.

For more information about these two offers, send VICommunications a call using (416) 578-9740 or send an email to info@vi-communications.com.

These special offers are available until August 30, 2018.

Obtenez des rabais pour des services de traduction

Avez vous des projets qui ont besoin de traduction? VI Communications est là pour vous

Nous encourageons les membres de l’Association canadienne des produits de bureau (COPA) de profiter des rabais de traduction offerts par VI Communications.

Offre spéciale COPA

Si vous avez des projets qui ont besoin de traduction de l’anglais vers le français ou du français vers l’anglais, vous pouvez alors bénéficier de cette offre exclusive vous permettant d’économiser jusqu’à 1 000 $. Les projets doivent avoir au maximum 10 000 mots.

Pour bénéficier du rabais, envoyez votre projet par courriel à info@vi-communications.com et écrivez « Offre spéciale COPA » comme objet du message.

Tarif réduit spécial pour toute l’année

Vous pouvez également profiter d’un rabais de 25 % sur le tarif normal des traductions chez VI Communications pendant une année complète. Pour bénéficier du rabais, envoyez votre projet par courriel à info@vi-communications.com et écrivez « Tarif spécial COPA » comme objet du message.

Pour plus de renseignements sur ces deux offres, vous pouvez joindre VI Communications au (416) 578-9740 ou envoyer un courriel à info@vi-communications.com.

Ces offres exclusives seront valides jusqu’au 30 août 2018.

Get your home and auto insurance with Aaxel

Through a partnership with Aaxel Insurance Brokers, the Canadian Office Products Association (COPA) is now offering its members a huge discount on home and automobile insurance programs.

The program, underwritten by Economical Select, is available to employees of COPA member firms, as well as their spouses and dependent children residing at home or away at school.

Through this program, members have access to exclusive group rates for their home and auto insurance needs. In addition to the group rate, members may be eligible for extra discounts that could translate into up to 60% savings on insurance premiums.

Auto insurance covers private passenger vehicles, motorcycles, snowmobiles, all-terrain vehicles and recreational vehicles. Meanwhile, property premiums cover homeowners, tenants, condominiums, and rented and seasonal dwellings.

Check out this link to know more about the benefit.

For those interested, please contact a licensed insurance representative using the information below and do not forget to mention your membership with COPA.

Ontario: 1-855-380-3666
Quebec: 1-888-542-4811
Other provinces: 1-866-247-7700

For questions and concerns about the Home and Automobile plan please feel free to reach out to Paul Mann (O: 905-796-7600 ext. 301; C: 647-829-7470; paul.mann@aaxelinsurance.com)

Obtenez votre assurance habitation et auto avec Aaxel

Les membres bénéficient d’un tarif spécial de groupe et des rabais supplémentaires sur leurs primes

Grâce à un partenariat avec Aaxel Insurance Brokers, l’Association canadienne des produits de bureau (COPA) offre maintenant à ses membres un grand rabais sur les programmes d’assurance habitation et auto.

Le programme, souscrit par Economical Select, est offert aux employés des entreprises membres de la COPA, ainsi qu’à leur conjoint et enfants à charge habitant au domicile ou étant aux études.

Grâce à ce programme, les membres ont accès à des tarifs exclusifs de groupe pour répondre à leurs besoins d’assurance habitation et auto. En plus du tarif de groupe, les membres peuvent bénéficier de rabais supplémentaires qui peuvent signifier jusqu’à 60 % d’économies sur les primes d’assurance.

L’assurance auto couvre les voitures des particuliers, les motocyclettes, les motoneiges, les véhicules tout-terrain et les véhicules de plaisance. De plus, les primes d’assurance habitation couvrent les propriétaires, les locataires, les appartements en copropriété et les habitations louées et saisonnières.

Consultez ce lien pour en savoir plus sur les avantages.

Nous invitons les personnes intéressées à communiquer avec un agent d’assurance agréé aux coordonnées fournies ci-dessous. N’oubliez pas de mentionner votre adhésion à la COPA.

Ontario : 1-855-380-3666
Québec : 1-888-542-4811
Autres provinces : 1-866-247-7700

Pour toute question ou préoccupations concernant le régime d’assurance habitation et automobile, veuillez communiquer avec Paul Mann (Bureau : 905-796-7600 poste 301; Cellulaire : 647-829-7470; paul.mann@aaxelinsurance.com)

Ilandheader2013COPA welcomes returning affiliate partner, Insuranceland

The Association is so pleased to welcome back Insuranceland as an affiliate service provider. A family owned and operated Insurance Brokerage, Insuranceland has been providing Group Auto and Home Insurance since 1994.

This partnership will provide COPA members’ employees with access to significant savings on their Auto and Home Insurance.

With a dedicated sales and customer care team focused on protecting their clients, Insuranceland is able to provide exceptional service and savings at an exclusive discount of 20% on car insurance and 10% on home insurance for COPA members.

Plus, by simply signing up for pre-authorized bank withdrawal payments (at no extra cost to you), you will save an additional 3% annually on all policies with Waterloo Insurance. As a COPA member, you’re also eligible for even more savings of up to 50%.

Insuranceland is offering these generous savings to you, your staffs and retirees; also spouses and dependent children qualify for this program.

This special program is underwritten by the Waterloo Insurance Company, a division of the Economical Insurance Group. The Economical Insurance Group has been providing insurance to Canadians since 1871.

For more information and to request a free comparison quote, visit http://insuranceland.ca/copa/or call 905-238-0668 ext. 2330.

imageSave on domestic shipping with Canpar Courier

Through its partnership with the Canadian Office Products Association (COPA), Canpar Courier is offering the association’s members an improved service at competitive rates.

With this partnership, COPA members can receive up to 50% off tariff rates on ground shipments based on volume shipped. Also, COPA members will gain access to MyCanpar, a personalized portal designed to address individual needs.

All COPA members are also eligible for a 5% discount to Overnight Air, which is a service available throughout Canada, and Select USA, Canpar’s two-day air service to the United States.

With 50 terminals coast-to-coast and more than 30,000 customers, Canpar Courier is committed to providing COPA members with the best possible combination of price and service.

To get to know more about this program, click this link or visit Canpar Courier’s website.

For inquiries, send an email to programs@copa.ca


 

Économiser sur les services de courrier à l’échelle nationale avec Canpar Courier

Grâce à son partenariat avec l’Association canadienne des produits de bureau (COPA), Canpar Courier offre aux membres de l’association un service amélioré à des tarifs compétitifs.

Grâce à ce partenariat, les membres de la COPA peuvent recevoir jusqu’à 50 % de réduction de tarif sur le service d’expédition par voie terrestre en fonction des volumes expédiés. En outre, les membres de la COPA auront accès à MonCanpar, portail personnalisé destiné à répondre aux besoins individuels.

Tous les membres de la COPA sont également admissibles à un rabais de 5 % pour le service de transport aérien du lendemain offert pour tout le Canada et le service Select États-Unis, le service de transport aérien en deux jours de Canpar pour les États-Unis.

Avec plus de 50 terminaux d’un océan à l’autre et plus de 30 000 clients, Canpar Courier entend fournir aux membres de la COPA la meilleure combinaison possible de tarif et de services.

Pour connaître davantage sur ce programme, cliquez sur ce lien ou visitez le site Web de Canpar Courier.

Pour tout renseignement, envoyez un courriel à programs@copa.ca

imageUpdate your HR strategies with Scott & Associates

The Canadian Office Products Association (COPA) has entered into an agreement with Scott & Associates Inc. to help its members meet their human resources management needs.

Scott & Associates will be offering COPA members exclusive member-only pricing when they avail of any services offered within its specialization, which includes labour management relations, health and safety, business effectiveness and human resources management.

Scott & Associates Inc. tailors programs and services to meet the specific client needs by managing a professional consulting network of highly skilled Associates.

To avail of this benefit, COPA Members can directly email an inquiry to COPA@scottandassociatesinc.com. Interested parties can also visit Scott & Associates’ website to know more about what they offer.

Mettez à jour vos stratégies de RH avec Scott & Associates

L’Association canadienne des produits de bureau (COPA) a conclu une entente avec Scott & Associates Inc. afin d’aider ses membres à répondre à leurs besoins de gestion des ressources humaines.

Scott & Associates offrira aux membres de la COPA un prix exclusif de membre lorsqu’ils feront usage de l’un des services offerts au sein de sa spécialisation, ce qui comprend les relations patronales-syndicales, la santé et sécurité, l’efficacité de l’entreprise et la gestion des ressources humaines.

Scott & Associates Inc. adapte ses programmes et services pour répondre aux besoins précis des clients en gérant un réseau d’experts-conseils professionnels d’associés hautement qualifiés.

Pour bénéficier de cet avantage, les membres de la COPA peuvent directement envoyer une demande de renseignements à COPA@scottandassociatesinc.com. Les personnes intéressées peuvent également visiter le site Web de Scott & Associates   pour en savoir plus sur les services offerts.

Now Accepting Applications: COPA launches 2019 Scholarship program

Four scholarships of $1,000 each available to students across Canada who are connected to member companies and meet the qualification criteria

The COPA Scholarship Fundis now open to first and second year post-secondary students with a connection to COPA—students who work/worked for or whose parent/grandparent/guardian works for a COPA member company.

This year, we are awarding four scholarships valued at $1,000 each to be distributed across Canada as follows: one each in the east and west coasts and two in central Canada.

To apply, students must complete and submit the application form available on the COPA Website, along with the required supporting documents, by Wednesday, July 31, 2019.

Employers are encouraged to download the Posteron the Scholarship page and put it up in their break rooms or share the link to the email notification with their staff distribution list:  https://mailchi.mp/copa.ca/copas-up-to-date-news-647983?e=[UNIQID].

For full details, please visit the Scholarship page.

Questions about the COPA Scholarship Fund should be directed to scholarship@copa.caor 905-624-9462 ext. 223.